بازدیدها: 15

فریلنسر چیست؟ چه کسی فریلنسراست؟

در این مقاله می خواهی برای شما درباره مفهوم بسیار رایج در بین طراحان صحبت کنیم. فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار به چه معناست و به چه کسی فریلنسر یا آزادکار می گویند …

نوشته: علیرضا دانافر
فریلنسرچیست؟ چه کسی فریلنسراست؟ What is a freelancer? Who is a freelancer?

فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار به چه معنا است؟

واژه ی فریلنسینگ (Freelancing)، فریلنسر یا آزادکار در چند سال اخیر مخصوصا بین طراحان مرسوم شده است. اگر خواسته باشیم در یک تعریف ساده فریلنسر را شرح دهیم می توان گفت: فریلنسر یا آزادکار به فردی گفته می شود که متعهد و استخدام و یا کارمند مجموعه، شرکت و یا موسسه ای نیست و می تواند بصورت آزادانه و کاملا اختیاری پروژه هایی را از کار فرما گرفته و برای آنها انجام دهد. او می تواند فعالیت حرفه ای خود را بصورت آزادانه و بدون وابستگی انجام دهد.

این مدل کسب و کاری در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است که باعث به وجود آمدن اصطلاحی به نام اقتصاد فریلنسری یا Freelancer economy  نیز شده است.

گسترش اینترنت و فریلنسری

در سال های اخیر بسیاری از کسب و کارها برای کاهش هزینه و مدیریت زمان از نوع شغل هایی که می تواند بصورت دورکاری انجام شود استقبال کردند. بوجود آمدن اینترنت نعمتی بود که بسیاری از افراد را در سراسر دنیا بهم وصل کرده و ارتباطات را متحول ساخته است. اینترنت را می توان از اصلی گسترش فریلنسری دانست. زیرا بسیاری از مشاغل وجود دارند که می توان با عدم حضور و عضویت در یک سازمان یا شرکت و یا موسسه ای انجام شود.  از جمله مشاغلی که می تواند بصورت غیر حضوری انجام شود شغل های مرتبط با طراحی است.

انواع فریلنسرها

دامنه شغل هایی که می تواند بصورت آزادکار یا فریلنسری باشد بسیار گسترده است. اگر خواسته باشیم پرظرفدارتین ششغل های فریلنسری را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد: نویسنده، کپی رایتر، طراح، مترجم، طراح وب سایت، ویراستار، بازاریاب، مشاوره، مدیریت مجازی و… . البته در چند سال اخیر طراحان بسیاری به این سبک کار تمایل پیدا کرده اند.

مزایای فریلنسر یا آزادکاری

1- شما می توانید آزادی زمانی و مکانی داشته باشید.

2- زیر نظر کسی نیستید.

3- کسب و کار خودتو داری.

4- پروژه هایی که میخوای رو میگیری و کار میکنی.

5- از نظر مالی تمام درآمد برای خودت هست و بسته به توانایی و تخصص درآمدت بالاتر میره.

6- می توانید برند سازی شخصی خود را داشته باشید.

 و …

فریلنسرچیست؟ چه کسی فریلنسراست؟ What is a freelancer? Who is a freelancer?

برای فریلنسری آماده شوید

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که یک آزادکار یا فریلنسر باید توانایی های ارزشمندی در حیطه کاری خود داشته باشد. باگر میخواهید به عنوان یک طراح فریلنسر یا آزادکار فعالیت کنید سعی کنید دامنه وسیعی از زمینه های مختلف و کاربردی در زمینه طراحی را آموزش ببینید. زیرا این می تواند ارزش شما را بسیار بالا ببرد و بر درآمد شما تاثیر زیادی دارد. هرچه بتوانید سفارش دهنده خودرا در زمینه های مختلف پشتیبانی کنید می توانید در مدت زمان کوتاه پروژه های زیادی انجام و درآمد بالایی داشته باشید.

همچنین در چندین سال اخیر وب سایت هایی بوجود آمده اند که سفارش های طراحی را ارائه می دهند و طراحان میتوانند آنرا انجام داده و کسب درآمد کنند. همچنین با توجه به شرایط اگر شما بتوانید در وبسایت های خارجی عضو و سفارش ها را به دلار انجام دهید مطمئنا درآمدهای بالایی را بسوی خود جذب می کنید.  

سعی می کنیم در مقالات دیگر روش های درآمدزایی به دلار را از وبسایت های مختلف برای شما شرح دهیم.

نظر خودرا درباره مقاله فریلنسر چیست؟ چه کسی فریلنسراست؟ در بخش نظرات بنویسید.

مقالات بیشتر

دوره های آموزشی ویدئویی آکودان کلیک کنید

جهت آگاهی از دوره های آموزشی مختلف مدرسه دیزاین آکودان اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید:

اینستاگرام: https://www.instagram.com/akodanschool/

تلگرام: https://t.me/AKODANSCHOOL

نظرات خود را ارسال کنید

جدیدترین آموزش های ایلوستریتور
دانلود جدیدترین موکاپ ها
دانلود ویدئوهای آموزشی مرتبط
جدید ترین آموزش های فتوشاپ

کیفیت آکودان:

رسالت آکودان:

صفحات پربازدید:

شبکه‌ اجتماعی:

اطلاعات تماس:

تلفن: 03536289109

ایمیل: info@iakodan.com