Visits: 96

روز جهانی عکاسی مبارک

international photography day 

به چه دلیل روزی به نام روز جهانی عکاسی نامیده شده است؟

نوشته: علیرضا دانافر

چرا امروز روز جهانی عکاسشی نامگذاری شده

دلیل انتخاب روز جهانی عکاسی

با توجه به اینکه در روز 28 مرداد ماه بسیاری از عکاسان این روز را به عنوان روز جهانی عکاسی (international photography day ) به یکدیگر تبریک می گویند، یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که چرا روز ۱۹ آگوست یا 28 مردادماه به عنوان روز جهانی عکاسی شناخته می شود؟

داستان از این قرار است که عمر نامگذاری این روز خیلی زیاد نیست. در سال 2009 میلادی بود که یک جوان استرالیایی به نام کُرسکه آرا (Korske Ara) دامنه ای از وبسایت در اینترنت به ثبت رسانید با نام (worldphotoday.com). وی اولین نفری بود که پیشنهاد داد تا یک روز را به عنوان روز جهانی عکاسی نامگذاری کنند.

روز جهانی عکاسی مبارک international photography day www.worldphotoday.com

کُرسکه آرا پیشنهاد داد تا روزی که عکاسی داگروئوتیپ، توسط لوئی ژاک مانده داگر (Louis Daguerre)  در آکادمی علوم پاریس در سال 1839 میلادی به ثبت رسانید را به عنوان روز عکاسی اعلام و به رسمیت بشناسند.

البته در ابتدا این حرکت با استقبال زیادی همراه نشد و نهایتا حدود 250 عکاس در سال اول از این ایده حمایت کردند. ولی در چند سال اخیر این حرکت بسیار کوچک باعث حمایت 500 میلیونی عکاسان از آن شد و در بسیاری از کشور ها عکاسان در این روز عکاسی را تبریک گفته و تصاویر خودرا به اشتراک می گذارند. البته همچنان در در بسیاری از کشورهای اینچنین روزی را به عنوان روز جهانی عکاسی (international photography day ) ندارند و به رسمیت نمی شناسند و این همت عکاسان و نعمت اینترنت بوده که هم اکنون روزی به عنوان روز عکاسی داریم.

لوئی ژاک مانده داگر - Louis Daguerre

جالب است که بدانید هیچ انجمن یا گروهی در ایتدا حمایت و رسمیتی برای روز جهانی عکاسی (international photography day ) نمی داد تا اینکه در چند سال اخیر با توجه به وجود شبکه های اجتماعی و ارتباط جهانی عکاسان و همچنین گسترش این رشته در بین جوانان باعث رسمی تر شدن این روز شد و بسیاری از رسانه های بین المللی نیز هم اکنون این روز را به عکاسان تبریک می گویند.

نظر خودرا درباره این مقاله و آثار در بخش نظرات بنویسید.

مقالات بیشتر

جهت آگاهی از دوره های آموزشی مختلف مدرسه دیزاین آکودان اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید:

اینستاگرام: https://www.instagram.com/akodanschool/

تلگرام: https://t.me/AKODANSCHOOL

نظرات خود را ارسال کنید

جدیدترین آموزش های ایلوستریتور
دانلود جدیدترین موکاپ ها
دانلود ویدئوهای آموزشی مرتبط
جدید ترین آموزش های فتوشاپ

کیفیت آکودان:

رسالت آکودان:

صفحات پربازدید:

شبکه‌ اجتماعی:

اطلاعات تماس:

تلفن: 03536289109

ایمیل: info@iakodan.com