Visits: 141

گرافیتی چیست؟

گرافیتی چیست؟

برای آشنایی با گرافیتی باید بدانیم دیوارنگاری بخشی از هنرهای خیابانی و نیز از عناصر اصلی فرهنگ هیپ هاپ به‌شمار می‌آید. از جمله خطوط نوشتاری برای شعار و تصویرسازی برای زیباسازی شهری یا تبلیغات فرهنگی و به‌طور کلی رسم هر گونه اثر هنری شامل بر متن، تصویر و برجسته نگاری که توسط طراح صورت پذیرفته باشد. منظور از هنر خیابانی آن بخش از گرافیک است که در کوچه و خیابان و سطح شهر با آن برخورد می‌کنیم. 

آشنایی با تاریخچه گرافیتی

این هنر تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد و ریشه در سنگ‌نبشته‌های تاریخی غارها و کتیبه‌های باستانی نقاشی‌های دیواری در ابعاد گوناگون دیده‌اید که از همین دسته‌اند. در سده بیستم و کمابیش هم‌زمان با جنگ جهانی دوم، مشاهده درج نام و نشان گروه‌ها بر روی دیوارها تبدیل به امری عادی شد. در برخی مواقع این دیوارنگاری‌ها بسیار با دقت و هنرمندانه اجرا می‌شوند و سبک‌های متعددی به خود می‌گیرند. برخی از این آثار بار معنایی بیش‌تری را به دوش می‌کشند که ممکن است حاوی یک پیام اجتماعی یا سیاسی باشد که حتی با استفاده از افشانه‌های رنگی بر روی دیوارها، ساختمان‌ها و قطارها رسم می‌شوند. شاید شما هم تصاویری از دیوار برلین را دیده باشید که لبریز از این آثار بود یا نگاره‌های دیگر اینترنتی را که دست به دست یا بهتر بگویم ایمیل به ایمیل می‌چرخند که حاوی تصاویر نقاشی‌شده سه بعدی بر کف خیابان‌ها هستند. این‌ها تماماً هنرهای خیابانی هستند.

گرافیتی چیست؟

هنر شهری و گرافیتی امروزه  در تاریخ دنیای مدرن ریشه دوانیده است و  تنه ای نسبتا تنومند  یافته. به طوری که شاخه های آن  در تمامی دنیا  گسترش یافته  است. این هنر در طی سالیان به شکل های گوناگون دچار تغییر و پیشرفت شده و در مسیر خود تجربه های فراوانی را به ثبت رسانیده است. در این مطلب تلاش می شود تا انواع اصلی سبک های شناخته شده را برای مخاطبین  و هنرمندان  بازگو کرده تا  در حین مشاهده آثار تا حدودی از نوع اجرا و سبک و روش کار هنر مندان گرافیتی کار نیز مطلع باشند.

گرافیتی چیست؟

امضا زنی در گرافیتی

امضا همانطور که از نامش پیداست ساده ترین اثری است که روی دیوار ها می بینید. این نوع گرافیتی هرچند از اولین انواع گرافیتی محسوب می شود اما امروزه در جامعه هنر شهری به تنهایی وجهه خوب و هنری ندارد و به نوعی با وندالیسم پیوند می خورد.

Signature on graffiti امضاء در گرافیتی

ترو آپ در گرافیتی

ترو آپ طرحی  با اندازه بزرگ که از یک یا چند رنگ زمینه ساده و سریع و یک آوت لایت یا خط محیطی  معمولا با قطر ۵ تا ۲۰ سانتی متر اجرا می شود . این آثار می توانند بسیار زیبا و خلاقانه اجرا شوند و نمونه ای از هنر شهری و گرافیتی محسوب می شود.

گرافیتی ترو آپ

آشنایی با گرافیتی اثر

اثر که همان اثر هنری  است به نقاشی گفته می شود که از غنای بصری بیشتری برخوردار بوده و از نقطه نظر هنری قابل بررسی باشد. یک اثر معمولا از رنگ های بسیاری تشکیل شده و از کنار هم گذاشتن خلاقانه حروف تصویر زیبا  حتی ناخوانا را ایجاد می کند.

در پایان نمونه آثار گرافیتی مشهور و زیبایی را ببینید:

گرافیتی چیست؟
گرافیتی چیست؟
گرافیتی چیست؟
گرافیتی چیست؟
گرافیتی چیست؟
گرافیتی چیست؟
گرافیتی چیست؟

مقالات بیشتر  گرافیتی چیست؟

جهت آگاهی از دوره های آموزشی مختلف مدرسه دیزاین آکودان اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید:

اینستاگرام: https://www.instagram.com/akodanschool/

تلگرام: https://t.me/AKODANSCHOOL

نظرات خود را ارسال کنید

جدیدترین آموزش های ایلوستریتور
دانلود جدیدترین موکاپ ها
دانلود ویدئوهای آموزشی مرتبط
جدید ترین آموزش های فتوشاپ

کیفیت آکودان:

رسالت آکودان:

صفحات پربازدید:

شبکه‌ اجتماعی:

اطلاعات تماس:

تلفن: 03536289109

ایمیل: info@iakodan.com